“Kayseri’nin uydu ve uzay
teknoloji alanında öncü olacağı büyük bir adım atıldı.”
Melikgazi Belediyesi Meclis Salonu’nda uydu ve teknoloji
alanında Kayseri’nin geleceğine yön verecek önemli bir iş birliği protokolü
imzalandı.
Melikgazi Belediyesi ve Erciyes Üniversitesi iş birliğinde
gerçekleştirilecek ilk yerli ve milli meteoroloji uydu projesinin (KAY-SAT),
Kayseri’yi uydu ve uzay teknolojileri alanında Türkiye’nin öncü merkezlerinden
biri haline getirmesi hedefleniyor.
Milli Teknoloji Hamlesinin bir parçası olarak, meteorolojik
gözlem ve uydu ve uzay teknolojileri alanında dışa bağımlılığın azaltılmasının
hedeflendiği yerli milli uydu KAY-SAT, elde edilecek verilerle iklim
değişikliği ve bunun yol açtığı doğal afetlere karşı, yerli teknolojilerle bir
erken uyarı sistemi geliştirmeyi amaçlıyor.
Başkan Palancıoğlu: “ Gurur verici bir çalışma!”
Türkiye’den ilk kez atılacak olan meteoroloji uydusunun
gurur verici olacağını belirten Melikgazi Belediye Başkanı Doç. Dr. Mustafa
Palancıoğlu, “Nesibe Hocamıza ve çalışma ekibine hayırlı olsun diyorum. Bir
akademisyen olarak, hocamız bize havacılıkla ilgili yaptığımız çalışmalardan
dolayı başvurduğunda bu önemli çalışma ilgimizi çekti. Akademik çalışmaların
rafta kalmaması, uygulamaya geçmesi önemli. Dolayısıyla bu süreçte birkaç defa
konu ile ilgili toplantılar yapıldı. Meteoroloji uydusu şu ana kadar
Türkiye’den atılmadığı için ilginç bir çalışma olarak ortaya çıktı. 2,5 sene
içerisinde inşallah bu uydu tamamlanır, testlerden geçer ve atışa hazır olursa
Kayseri için de Erciyes Üniversitemiz için de belediyemiz için de önemli bir
çalışma olur. Pandemi döneminde TURKOVAC aşısının burada üretilmesinden dolayı
Erciyes Üniversitemizle bir akademisyen olarak gurur duyduk. Bu çalışma da
güzel sonuç verirse bizler de mutlu oluruz. Başarılar diliyorum. Rektörümüze
teşekkür ediyorum. Meclis üyelerimizin desteğiyle buraya katkı sunmuş olacağız.
Meclis üyelerimize de teşekkür ediyorum. Hayırlı olsun.” dedi.
“Tercih değil; stratejik gereklilik!”
Erciyes Üniversitesi Fen Fakültesi Astronomi ve Uzay
Bilimleri Öğr. Üyesi Doç. Dr. Nesibe Özel,
afetlere karşı bir erken uyarı sistemi oluşturmanın artık bir tercih
değil, stratejik bir gereklilik olduğunu belirterek şunları ifade etti:
“Doğal afetler ve bunların yol açtığı yıkıcı felaketler gün
geçtikçe daha da artmaktadır. İklim değişikliğinin bir sonucu olarak ortaya
çıkan şiddetli yağışlar, şiddetli rüzgârlar,
dolu yağışları sadece ülkemizde değil tüm dünyada can ve mal kaybına yol
açmakla birlikte, aynı zamanda tarım üretiminin sürdürülebilirliğini, gıda
güvenliğini ve ulusal güvenliğimizi tehdit eder düzeye gelmiştir. Biz bu
projemizde bu ekosistem zincirinin halkalarını ele almak yerine, sorunun
kaynağına inmeyi ve çözüm yolları bulmayı hedefledik. İklim değişikliğine etki
eden süreçler atmosferin çok ötesinde uzayda başlamaktadır. Dolayısıyla
afetlere karşı bir erken uyarı sistemi oluşturmak artık bir tercih değil
stratejik bir gerekliliktir. Erciyes Üniversitesi’nde bir ilk olan bu
projemizde temel amacımız Türkiye’nin ilk yerli ve milli meteoroloji uydusunu
yapmaktır. Kayseri uydu ve uzay teknolojileri alanında da öncü şehir olacaktır.
Melikgazi Belediyesi ve Erciyes Üniversitesi iş birliğinde yapılacak bu proje
sayesinde Türkiye’mizin ilk milli meteoroloji uydusu hayata geçirilecek ve
Erciyes Üniversitesi ve Kayseri şehrimiz bir uzay merkezi haline gelecek. Sayın
Rektörüme ve Melikgazi Belediye Başkanıma teşekkür ediyorum. Bu projenin
milletimize ve şehrimize hayırlı ve uğurlu olmasını diliyorum.”
Erciyes Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Fatih Altun ise, “Bilgi
üretimi, teknolojik gelişmeler üniversitelerin en temel görevleri arasında. AR-GE
süreçlerinin sahaya yansıması, sadece teoride ve raflarda kalmaması anlamında
önemlidir. Bu protokolün bu manada pratik uygulamalar, gerçek hayattaki
uygulama karşılığı olarak, özellikle bir uydu sistemini meteoroloji açısından
oluşturmak çok önemli. İlk olması da kesinlikle önemli. Sayın Başkanımızın ve meclisin
destek sağlaması bizi de çok memnun etmekte. Kurumlar arası iş birlikleri de bu
anlamda son derece önemli. Somut çıktıları olacağını düşünüyoruz. Buradan elde
edeceğimiz sonuçlar hepimizin kazanımı olacaktır. Şehrimizin değil ülkemizin
kazanımı olarak karşımıza çıkacaktır. Başkanımıza teşekkür ediyorum. Hayırlı
olsun. Bu ve benzeri projeleri de devam ettirerek, çalışmalarımızda bu
desteklerin artarak oluşmasından memnun oluruz.”
Bu internet sitesinde, kullanıcı deneyimini geliştirmek ve internet sitesinin verimli çalışmasını sağlamak amacıyla çerezler kullanılmaktadır.