EN
ÖĞRENCİ YETENEKLİ ÖĞRETMEN FARKINDA PROJESİ
Başlangıç Tarihi : 0
Bitiş Tarihi : 0

EĞİTİM İÇİN KAYIT SÜRECİ TAMAMLANMIŞTIR

DUYURU:

Melikgazi Belediyesi ve Melikgazi İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü öncülüğünde, Mehmet Miraboğlu İlkokulu koordinatörlüğünde TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve bilim Okulları Destek Programına sunulan “Öğrenci Yetenekli Öğretmen Farkında Projesi” uygulama desteği almaya hak kazanmıştır. Proje, üstün yetenekli çocukların daha iyi tanınması, sınıf ortamında fark edilebilmeleri, eğitim ortamında müfredat farklılaştırılmaları yapılabilmesi ve yeteneklerine göre yönlendirilmeleri için ilkokul sınıf öğretmenlerine yönelik tasarlanmış bir projedir. Söz konusu projenin eğitimleri İstanbul Teknik Üniversitesi, Yıldız Teknik Üniversitesi ve İstanbul Sebahattin Zaim Üniversitesi akademik kadrosu tarafından sağlanacaktır.

 

Eğitimler, Melikgazi Belediyesi Ana Binası Tiyatro ve Konferans Salonunda 24-28 Haziran 2024 tarihlerinde tam gün olarak gerçekleştirilecektir. Eğitimlere öğretmen kabulü, oluşturulmuş başvuru formu ile alınacak ve eğitime kesin kabul projede yer alan üniversiteler tarafından gerçekleştirilecektir. Eğitimler öğretmenler için ücretsiz olacak ve eğitim süresince öğle yemeği ve ara ikramlar olacaktır.

 

Eğitime başvuru için son tarih: 11 Haziran 2024 Saat 17.00 olarak belirlenmiştir.

 

 EĞİTİM PROGRAMI:

 

24 HAZİRAN PAZARTESİ

25 HAZİRAN SALI

26 HAZİRAN ÇARŞAMBA

27 HAZİRAN PERŞEMBE

28 HAZİRAN CUMA

09.00-09.45

- AÇIŞ, HOŞGELDİNİZ KONUŞMALARI
- TANIŞMA
- NİCEL ARAŞTIRMA ÖN TEST ÇALIMASI

Dr. Öğr. Üyesi FAZİLET YAVUZ BİRBEN

Üstün Yetenekli Çocuklarda Sosyal Gelişim

Psikolojik Danışman PINAR OCAK OVALIOĞLU

Üstün Yetenekli Çocukları Sınıfta Desteklemek

Sınıf Yönetimi

Psikolojik Danışman PINAR OCAK OVALIOĞLU

Üstün Yetenekli Çocuklarda Müfredatının Farklılaştırılması

PROJE SONU GENEL DEĞERLENDİRME VE EĞİTİMLERİN KISA ÖZETİ

09.45-10.30

Drama Lideri FADİME NESRİN KARADAĞ

Drama Atölyesi

Psikolojik Danışman PINAR OCAK OVALIOĞLU

Üstün Yetenekli Çocuklarda Asenkronize Gelişim ve

Aşırı Duyarlılık Alanları

Dr. Öğr. Üyesi FAZİLET YAVUZ BİRBEN

Üstün Yetenekli Çocuklar ve Aileleri

Dr. Öğr. Üyesi FAZİLET YAVUZ BİRBEN

Üstün Yetenekli Çocuklara Kariyer Danışmanlığı ve Rehberlik

10.30-11.15

Drama Lideri FADİME NESRİN KARADAĞ

Drama Atölyesi

ARA İKRAM

ARA İKRAM

ARA İKRAM

ARA İKRAM

11.15-11.30


ARA İKRAM

 

Psikolojik Danışman PINAR OCAK OVALIOĞLU

Üstün Yetenekli Çocukları Gözlemlemek Tanılamak

 

Doç. Dr. Elif BAHADIR

Matematik Eğitiminde Öğretmen Yeterlik ve Yetkinlikleri

Prof. Dr. ALİ GELİR

Bilim Dersleri 3 – Maddenin İçine Yolculuk

 

- NİTEL ARAŞTIRMA GÖRÜŞMELERİ
- NİCEL ARAŞTIRMA SON TEST ÇALIŞMASI

11.30-12.15

Prof. Dr. ALİ GELİR

Bilim Dersleri 1 – İz Peşinde

Prof. Dr. ALİ GELİR

Bilim Dersleri 2 – Uzay Yolculuğu

Doç. Dr. Elif BAHADIR

Yapay Zeka ve Bilgi-İşlemsel Düşünmenin Eğitime Yansımaları

Prof. Dr. ALİ GELİR

Bilim Dersleri 4 – Çevremde Neler Oluyor

12.15-13.30

ÖĞLE YEMEĞİ

ÖĞLE YEMEĞİ

ÖĞLE YEMEĞİ

ÖĞLE YEMEĞİ

ÖĞLE YEMEĞİ

13.30-14.15

Psikolojik Danışman PINAR OCAK OVALIOĞLU

Üstün Yetenekli Çocuklarda

Bilişsel Gelişim

Doç. Dr. Elif BAHADIR

- STEM Eğitimindeki Bileşenler ve 21. Yüzyıl Becerileri

Drama Lideri FADİME NESRİN KARADAĞ

Drama Atölyesi

KAYSERİ BİLİM MERKEZİ ZİYARETİ

BELGE TAKDİMİ VE KAPANIŞ TÖRENİ

 

14.15-15.00

Dr. Öğr. Üyesi FAZİLET YAVUZ BİRBEN

Üstün Yetenekli Çocuklarda Duyuşsal Gelişim ve Karakter Eğitimi

Doç. Dr. Elif BAHADIR

- STEM Eğitimindeki Bileşenler ve 21. Yüzyıl Becerileri

Drama Lideri FADİME NESRİN KARADAĞ

Drama Atölyesi

15.00-15.15

ARA İKRAM

ARA İKRAM

ARA İKRAM

MEHMET YILMAZ

Çetin Şen Bilim Merkezi Ziyareti –

Güneş Saati ve Gök Atlası Atölyesi

 

 

15.15-16.00

MEHMET YILMAZ

- Manyetik Kalem Atölyesi

FATMA GÜNDOĞAN

Güneş Enerjisi Atölyesi

 

FATMA GÜNDOĞAN

3d Kalem Atölyesi

 

16.00-17.00

MEHMET YILMAZ

- Manyetizmanın Gücü Atölyesi

UMUT GÖNEN

-Şeffaf Saksı Atölyesi Ve

Mikro Dünya Atölyesi

 

ÜMMÜGÜLSÜM KOÇAK

Ressam Robot Atölyesi

 

 

PROJE İÇERİĞİ:

Gelişmiş ülkelerin eğitim sistemleri incelendiğinde, görsel-dokunsal ve öğrenci odaklı eğitim metotların kullanıldığı görülmektedir. Atölye çalışmaları şeklinde gerçekleştirilen bu metotlar “yaparak-yaşayarak” kavramını içermekte ve bilgiyi ezberden uzaklaştırıp daha kalıcı bir hale getirmektedir. Örgün eğitim içerisinde gerçekleştirilen atölye çalışmaları, bilginin çocuklara daha nitelikli olarak aktarılmasına da katkı sağlanmaktadır. Ancak atölye çalışmalarının sınıf içerisinde yapılması, eğitimi veren öğretmenlerin bireysel ilgisi ve konu üzerinde sahip olduğu bilgi-beceri düzeyi ile doğrudan ilintilidir. Bu noktada; atölye çalışmalarının sınıf ortamında arttırılması, STEAM kavramının öğrencilere benimsetilmesi ve en önemlisi “bilim” olgusunun çocuklara aşılaması için öğretmenlerin atölye yapabilme kapasitelerinin arttırılması gerekmektedir. Proje, bahsedilen duruma katkı sağlamak adına oluşturulmuştur. İlkokul öğretmenlerini hedef grup olarak alan proje, atölye ve bilgilendirme çalışmalarından oluşan etkinliklerle öğretmenleri daha donanımlı hale getirecektir.  Proje ile öğretmenler, 5 gün sürecek yoğunlaştırılmış bir destek sürecinden geçecek. Bu süreçte STEAM atölye çalışmalarına yönelik beceri kazanımı uygulamalı olarak sağlanacak.

Atölye çalışmaları, çocukların potansiyel yeteneklerini ortaya çıkaran bir metot olarak da kullanılabilmektedir. Öğrencinin kendi yeteneğine işaret eden “ipuçları” öğretmen tarafından fark edildiğinde, öğrencinin eğitim yaşamı da belirgin düzeyde değişebilmektedir. Fark edilen öğrenci, yeteneği özelinde yoğunlaştırılmış çalışmalarla, potansiyel yeteneği daha da geliştirilebilmektedir.  Proje kapsamında, bahsi geçen ipuçlarının öğretmenler tarafından fark edilmesi adına projeye ismini de veren, “öğrenci yetenekli öğretmen farkında eğitimi" gerçekleştirilecektir.

Proje kapsamında verilecek eğitimler sonunda şu sonuçlara ulaşılması hedeflenmiştir;


1- Öğretmenlerin sınıf içinde STEAM odaklı etkinlikler ve atölye çalışmalarını daha etkin yapabilmeleri sağlanmış olacak.

2. Sınıf için STEAM aktivitelerinin arttırılması ile okulların “Bilim Okulları” konseptine yakınlaştırılması sağlanacak.

3. Sınıf öğretmenleri, kendi öğrencileri arasında olabilecek yetenekli çocukların ön tanılamalarını gerçekleştirebilecek.

4. Tanılanabilen çocuklar okul içi destek eğitimlerine ve Bilsem tarzı kurumlara daha efektif bir şekilde yönlendirilebilecek.



2021 Kayseri MELİKGAZİ Belediyesi Tüm Hakları Saklıdır.